loading...
ایرندگان سرفراز
ايرندگانى بازدید : 474 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (1)

مجله فرهنگی بیرک

ایرندگان سرزمین کوه و نخل و شالیزار

ایرندگان منطقه ای زیبا و گردشگری در قسمت مرکزی استان سیستان بلوچستان و از توابع شهرستان خاش محسوب میشود، موقعیت جغرافیایی و ارتفاع این منطقه باعث ایجاد شرایط مناسب آب هوایی و در نتیجه مناظر و طبیعتی بکر در این منطقه شده است.
وجود کوهستان های مرتفع و همچنین سلسه کوه های بیرک در بخش ایرندگان موجب شکل گیری رودخانه ی بزرگ ایرندگان شده که این رودخانه و منطقه ایرندگان دارای شرایط و پتانسیل ها و زیست محیطی منحصر به فرد میباشد، از جمله موارد منحصر به فرد میتوان به تنوع آب و هوایی بالا ی این منطقه اشاره کرد. وجود گونه های گیاهی سردسیری و گرمسیری متنوع شرایط ایده آلی برای وجود دو محصول با شرایط متفاوت و متضاد، مثل خرما و برنج آن هم در یک فصل ایجاد کرده است،نخل درختی با شرایط گرمسیری و کم آب و برنج در شرایط هوایی معتدل و نیازمند آب فراوان است ، نمایی که نخلستان و شالیزار در کنار یکدیگر ایجاد میکند از زیباترین و نادر ترین نماها در سطح کشور است که میتوان آن را در بخش ایرندگان شهرستان خاش مشاهده کرد.
تصاویر زیر نمایانگر بخشی از زیبایی های منطقه ایرندگان میباشد

عکاس :کاظم (شاهرخ) از خاش


IMG-20150917-WA0013


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حمید در تاریخ 1394/11/09 و 1:59 دقیقه ارسال شده است

سلام وب عالی داری
دست گلت درد نکنه که در فضای مجازی ایرندگان رو معرفی می کنی
با تبادل لینگ موافقی
لطفا لینگ کن


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وبلاگ باهدف معرفی بخش ایرندگان جاذبه ها و قابلیت های ایرندگان ساخته و طراحی شده است و هیچ گونه هدف طایفه گرانه ای ندارد irandeganblog@gmail.com
اطلاعات کاربری