loading...
ایرندگان سرفراز
ايرندگانى بازدید : 351 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

با سلام

ایرندگان ، دیار فرهنگیان: هر انسان آگاه و منصف غیر ایرندگانی که در خصوص این منطقه تحقیق می کند به شاخصه فرهنگی بودن مردم منطقه اعتراف و اذعان دارد گرچه که جدیداً نظاره گر یکسری ناامنی در منطقه می باشیم. اوایل انقلاب اسلامی و در نهایت اواخر دهه شصت و اوایل هفتاد ، شاهد در گیری های قومی و طایفه ای بودیم که متاسفانه جوانان و بزرگانی به ناحق کشته شدند و خانواده هایی داغدار.
از اوایل دهه هشتاد تا نیمه های سال 92 امنیتی مثال زدنی در منطقه حکمفرما شد که علت و علل آن تعامل مردم ، بخشداری ، فرمانداری و در نهایت راست قامتی شورای تامین شهرستان( دخالت مستقیم انتظامی نیروهای جان بر کف استان بصورت شبانه روزی و مستقر شدن در ایرندگان برای مدتی ) را می رساند که متاسفانه از نیمه دوم سال ماضی تا کنون قتلهای پی در پی که نمی توان به آن در گیری قومی نامید بلکه حب جا و کسب شهرت کذب و به کرسی نشاندن حرف لامعقول خود باعث این همه خون ریزی می گردد ، افراد بزرگوار ، جوانان ، کودکان و اخیراً دو طفل و دختر معصوم بدون هیچ گناهی بقتل می رسند . !!!
جدیداً شیوه ای از ریش سفیدی مرسوم گشته که بعد از قتل افراد ، تعدادی بعنوان کماش جمع و قاتل را همراهی که مثلاً اشتباهی پیش آمده و خانواده مقتول را زیر منگنه قرار می دهند که بخاطر رضای خداوند ، امنیت منطقه ، ... ، ... شما از حق خود بگذرید و رضایت خط خود را اعلام دارید و اگر مقاومتی از طرف اولیای دم صورت گیرد آماج لاشرعی را باید بجان خریدار و این امرخود نیز از عوامل تشدید تنش می باشد .
عزیزان : مردم واقعی ایرندگان میانه ای با این همه قتل و غارت ندارند ، مردم شریف منطقه انسانهای پاک سرشت که در پی کسب روزی حلالند . قلوب مردم منطقه هر روز جریحه دار می گردد ، با این وضعیت مردم خود را هر روز نسبت به روز قبل نا امن تر می دانند و متاسفانه کاری هم از دستشان بر نمی آید .
مسئولین محترم هم نباید بخاطر عده ای قلیل و انگشت شمار بقیه مردم منطقه را بدید همان عده اندک ببینند . امیدواریم که مسئولین سیاسی،امنیتی و در نهایت شورای تامین شهرستان ( شتش ) برای همیشه ریشه و علل این همه قتل و غارت را که در مدت کوتاهی صورت گرفته را بخشکانند و مسببین را به اشد مجازات برسانند . با وضعیت فعلی اکثر مردم ایرندگان راهی بجز مهاجرت اجباری به شهرهای اطراف برای خود نمی بینند که این خود از اهداف مسببین است تا قدرت مانور بیشتری داشته باشند . لذا اگر هدف ما حفظ جمعیت ، جلوگیری از مهاجرت به شهرها ، ایجاد اشتغال پایدار و غیره می باشد تنها را برون رفت از این وضعیت نامهربان و نامطلوب ، فقط ایجاد امنیت می باشد و هیچ راهی ندارد بجز دخالت قدرتمند و قوی شورای تامین و نیروهای امنیتی شهرستان و استان . انتظار است که گلوگاههای سه شاه راه اصلی ایرندگان ( مهرستان - دامن - خاش بعلاوه سه راهی مارندگان ) توسط نیروی انتظامی بسته و پایگاههای ثابت ایست و بازرسی دایر گردد.
عزیزان : مگر این همه قتل خودسرانه توهین به انسانیت ، شرع ، قانون و نظام جمهوری اسلامی نمی باشد؟
به نظر شما چاره کار چیست ؟ برگرفته از وبلاگ ایرندگان 93
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ایران دگال در تاریخ 1393/02/07 و 13:34 دقیقه ارسال شده است

سلام.به روزم با (ایرندگان و کدخدایی ایدئولوژیک).

این نظر توسط نعیم در تاریخ 1393/02/06 و 12:09 دقیقه ارسال شده است

سلام ما تعدادی از فرهنگیان این جنایات را به شدت محكوم و از شورای تامین شهرستان و استان خواستار پیگیری جدی هستیم .


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وبلاگ باهدف معرفی بخش ایرندگان جاذبه ها و قابلیت های ایرندگان ساخته و طراحی شده است و هیچ گونه هدف طایفه گرانه ای ندارد irandeganblog@gmail.com
اطلاعات کاربری